Nederland gezonder maken en tóch genieten van zoet beleg? Winnende Challenge Ondernemen groep Chitroen maakt het waar!

chitroen

Studenten van Challenge Ondernemen lieten afgelopen week tijdens het jaarlijkse FICA Winter Event de resultaten zien van hun eigen onderneming, waarbij ze ondernemers willen helpen om bij te dragen aan een duurzame en circulaire maatschappij. Onderneming Chitroen ging er vandoor met de prijs voor ‘Beste Ondernemer’! 

Chitroen wil van zoet broodbeleg iets gezonds maken. Een jam die bestaat uit citroen gecombineerd met chiazaad. Op Instagram stellen ze zich voor: “Wij zijn Chitroen, écht gezonde jam met veel vezels en eiwitten en géén toegevoegde suiker!” De groep hoopt uiteindelijk dat al het zoete broodbeleg een gezonde optie zal zijn en dat er niet meer gekozen hoeft te worden. 

De studenten willen graag door met hun onderneming en hebben de ambitie om ook andere smaken op de markt te brengen. Daarom staat Chitroen inmiddels ingeschreven onder een nieuwe naam bij de Kamer van Koophandel: ‘SANO’. Op 14 februari willen ze de eerste nieuwe smaak op de markt brengen.

Lees meer over Chitroen op de website van FICA.

Meer nieuws

Pilotproject met cable pooling van start in Wieringermeer

Cable pooling kan mogelijk ruimte scheppen op het elektriciteitsnet om versneld zon op dak-...

EG subsidie voor verduurzaming glastuinbouw

De nieuwe ronde van de regeling Energie-efficiëntie glastuinbouw (EG) is geopend.

Glastuinbouwsector leert zich van zijn beste kant te laten zien aan jongeren

Go Go Greenhouse leert glastuinbouwondernemers hoe zij zich kunnen presenteren als interessante en...